5 דרכים למקסום מלאי בעולם חלקי החילוף 

בעולם של חוסר וודאות, כאשר השירות "הוא המלך", הנקודות הבאות יסייעו לכם להוציא לפועל אסטרטגיה יעילה לניהול מלאי של חלקי חילוף 1. רמות ביקוש משתנות וספירות מלאי חוזרות – מקשים על מפיצים לנהל מלאי באופן נכון קל לחזות את הביקוש למוצרים בעלי מחזור חיים קצר. מוצרים איטיים ובעלי תלות הדדית – שהופכים שכיחים יותר בעולם חלקי החילוף –  זה כבר סיפור אחר. באופן מסורתי אפליקציות לניהול שרשרת אספקה לא נועדו להתמודד עם ביקושים בעלי תנודתיות גבוהה – כך שלעיתים קרובות מלאי מעורב ורמות השירות יוצאים מאיזון. הדבר מוביל לחריגה בעלויות, בזבוז ומלאי מת. התרחבות ה- SKU מקשה גם היא על היכולת של מפיצים לתכנן כראוי את המלאי הנדרש שלהם.  72% ממנהלי שרשרת האספקה מציינים כי היכולת לחזות את כמות המלאי הנדרשת בכל מחסן. היא אתגר בינוני עד קשה. 2. ניתוח מלאי ABC וגליונות נתונים כבר אינם מספקים את העבודה לאור המורכבות הגוברת של רשתות מלאי חלקי חילוף, הסיווג לפי ABC כבר אינו מאפשר כיום לזהות את רמות המלאי האופטימליות עבור כל מיקום של SKU. כתוצאה מכך, חברות מתקשות לעמוד ברמות השירות שלהן וביעדים פיננסים. 3. אופטימיזציה של מלאי על בסיס "רמת שירות" היא דרך טובה יותר להגיע ליעדים פיננסים אל מול יעדי רמות השירות של כל סוג שירות. התוצאה היא יעד משולב לרמת השירות, עם ההשקעה הנמוכה ביותר שניתן להשיג במלאי. עקומת "מלאי-לשירות" מציגה לכם כיצד לספק שירות ללקוחות תוך מזעור המלאי.  תכנון חכם של שרשרת אספקה יכול להפחית את עלויות אחזקת המלאי ב- 12-25%. 4. חיזוי מבוסס הסתברות הוא הדרך היחידה לטפל בביקוש של מחזורי שירות ארוכים  באמצעות חיזוי הסתברותי אתם יכולים להבין טוב יותר את תבניות הביקוש עבור מוצרים מהירים ואיטיים – זאת במטרה לעמוד ביעדי השירות באמצעות רמות המלאי הנמוכות ביותר. אלגוריתמים מתקדמים מעבדים את המשתנים השונים של הביקוש, ומזהים את ההסתברות לטווח של תרחישים. כך, ניתן להבין טוב יותר את הביקוש כדי להביא לשירות משופר, מצאי נמוך יותר, ולשחרר הון פעיל. תכנון מלאי חכם מאפשר לצמצם את המלאי המת ב- 15-20% 5. לימוד מכונה משפר אופטימיזציה של מלאי – ומעצים את הפלאנרים לימוד מכונה מאפשר לאתר תבניות במערכי נתונים עצומים, והוא גם הופך לחכם יותר לאורך זמן. בכך הוא יכול להפוך למרכיב משמעותי בהבנת ביקושים ובמאמץ לתכנון מלאי.  אוטומציה לתכנון שרשרת האספקה יכולה להפחית את עובדת הפלאנר ב- 50-90%.
מוזמנים לשתף
אמנון רסנר
אמנון רסנר

בעלים ומנכ''ל של רסנר תוכנות לוגיסטיות

תוכן עניינים
דברו איתנו עוד היום
למאמרים נוספים

תפריט נגישות