תכנון דינאמי – הסוויט ספוט שבין רמות שירות אופטימאליות ורמות מלאי מינימאליות

בעולם עסקי המאופיין בדינאמיות אדירה ובתנאי שוק המשתנים ללא הרף – חברות וארגונים רבים צריכים לתכנן את המלאי שלהם באופן הולם. שיטות ומערכות תכנון וניהול מלאי ישנות ומיושנות אינן מסוגלות לעמוד בקצב. כתוצאה מכך הפעילות העסקית נפגעת, יעדי השירות נפגעים ודרישות הלקוחות אינן נענות. הפתרון האידיאלי לתכנון מלאי בשוק דינאמי הוא תכנון דינאמי, באמצעותו ניתן לשמור על רמות שירות אידיאליות בד-בבד עם שמירה על רמות מלאי מינימאליות – ולהתנהל בשוטף בנקודת האיזון והאמצע, ה-sweet spot, בכל הקשור לניהול שרשרת האספקה של הארגון או החברה.

מהו תכנון דינאמי ומניין נובע הצורך בו?

תכנון מלאי מהווה גורם משפיע ומשמעותי מאוד במגוון חברות וארגונים. הוא משפיע על פרמטרים קריטיים כגון שולי הרווח, עמידה ביעדים עסקיים, עמידה ביעדי שירות אידיאליים, שמירה על נאמנות ושביעות רצון הלקוחות ויצירת עסקאות אופטימאליות מול הספקים.  חברות רבות מתקשות לנהל את המלאי שלהן באופן יעיל, ויש לכך סיבות טובות, וביניהן נמנות גם אלו הבאות:
  • המורכבות הכרוכה באופן טבעי בקבלת ההחלטות הרבות
  • המספר הגדול של הגורמים המעורבים בניהול שרשרת האספקה ובקבלת אותן ההחלטות
  • מבצעים ופעילויות שיווקיות המעודדות ביקוש יוצרים מצב של טרנדים אפשריים בכמות שהיא כמעט אינסופית
כאשר התכנון איננו דינאמי ואיננו יעיל דיו, ואינו מסוגל לנפק תחזיות אמינות ולהעריך את יציבות ביקוש הפריט, שרשרת האספקה נפגעת – על כל הכרוך בכך. גם תכנון וחידוש מלאי של פריטים מהירים יכול להיות מורכב ומאתגר כאשר נדרש לחזות את הביקוש ברמה של פריט/חנות/יום.  לצורך עמידה במגוון המורכבויות לא מספיק להסתפק במערכות תכנון ישנות ובגיליונות אלקטרוניים, אלא לעבור למערכת תכנון דינאמית. מערכת מסוג זה היא מערכת מתקדמת, שמסוגלת להתמודד עם האתגרים התכנוניים הכרוכים בריבוי ערוצים, ריבוי מחסנים, עונתיות, מקדמי מכירות ותחלופה מהירה של פריטים.

פתרון פשוט לשרשרת אספקה מורכבת 

תוכנה לניהול מלאי, המבוססת על שיטה של תכנון דינאמי, עושה שימוש בטכנולוגיות חיזוי מתקדמות, אלגוריתמים מתקדמים ו-AI על-מנת לתכנן את המלאי ואת רענון המלאי באופן מדויק ואידיאלי, כך שרמות המלאי יהיו מינימאליות ורמות השירות יהיו אופטימאליות – וכפי שנקבעו מבעוד מועד. מערכת לניהול מלאי שכזאת, כמו מערכת SO99+, מעניקה פתרון פשוט ואלגנטי לניהול של שרשרת אספקה מורכבת. מאחוריה פועל מנוע רב-עוצמה, המנתח כמות משתנים גדולה וקובע יעד רמת שירות פרטני עבור כל פריט-מחסן. הוא מחשב את יעדי המלאי עבור כל פריט באופן פרטני, תוך התייחסות להשפעה ההדדית של יעדי השירות בין שלל הפריטים. המנוע האדפטיבי יוצר באופן אוטומטי תחזית מהימנה עבור כל פריט/חנות/מחסן – מפריטים מהירים בעלי תנועה יומיומית ועד פריטים איטיים ובלתי-צפויים. טכנולוגיה זו מאפשרת לחברה לייעל באופן משמעותי את שרשרת האספקה שלה ולהשיג יתרון עסקי-תחרותי על פני המתחרים.

אילו חברות צריכות לנהל את המלאי שלהן באופן דינאמי?

חברות שצריכות להתמודד עם ביקוש משתנה ו/או כמות פריטים גדולה ו/או הפצה מורכבת ו/או ייצור מורכב זקוקות לנתח ולתכנן את המלאי שלהן בשיטה דינאמית. עבורן, ניתוח מלאי פשוט, כמו למשל ניתוח בשיטת ABC – פשוט איננו מספיק כשהן רוצות לייעל את שרשרת האספקה, למקסם את רמות השירות, לשמור על האיזון שבין רמות המלאי ורמות השירות ולהשיג יתרון עסקי ותחרותי משמעותי.

תכנון דינאמי עם מערכות מתקדמות לניהול ותכנון מלאי דינאמי של רסנר

רסנר מציעה פתרונות לוגיסטיים טכנולוגיים מתקדמים לייעול שרשרת האספקה של הארגון והחברה. פתרונות אלו יאפשרו לכם:
  • לשמור על יעדי רמות השירות שנקבעו – רמות אופטימאליות
  • להחזיק מלאי מינימאלי ומדויק
  • לבצע אופטימיזציה מתמדת לשרשרת האספקה ולייעל אותה
  • לנהל את שרשרת האספקה באופן גמיש, אדפטיבי וחכם
  • לשמור על שביעות רצון גבוהה ונאמנות גבוהה מצד הלקוחות
  • להשיג יתרון תחרותי-עסקי משמעותי על-פני המתחרים
  • לשחרר את המתכננים מהצורך לבנות תחזיות ביקוש כך שהם יוכלו להשקיע זמן נוסף בקבלת החלטות המחייבות תבונה אנושית
בשביל היכולת להשיג את הגמישות הנדרשת בשוק דינאמי צריך מערכת ניהול אספקה חכמה ומקיפה המבוססת על טכנולוגיות מתקדמות ואשר משלבת בתוכה גם את ספקי ולקוחות הארגון.  לרסנר תוכנות לוגיסטיות מגוון פתרונות מתקדמים מסוג זה בדיוק. צרו איתנו קשר במספר 08-621-6601 או באמצעות הטופס הנמצא כאן בשביל לקבל מהמומחים שלנו מידע נוסף.  
מוזמנים לשתף
אמנון רסנר
אמנון רסנר

בעלים ומנכ''ל של רסנר תוכנות לוגיסטיות

תוכן עניינים
דברו איתנו עוד היום
למאמרים נוספים

תפריט נגישות