שיטות עיתוד מלאי גדול ומורכב – מהי השיטה הטובה ביותר ליצירת תחזית ביקוש מהימנה?

כאשר חברות וארגונים המנהלים מלאי גדול ומורכב רוצים ליצור תחזית ביקוש מהימנה, עליהם לקחת בחשבון פרמטרים רבים ברמת השוק וברמת המוצר ולהתמודד עם אתגרים תכנוניים כגון ריבוי ערוצים, ריבוי מחסנים, עונתיות, מקדמי מכירות ותחלופה מהירה של פריטים. למעשה, בעידן התחרותי והדינאמי שבו אנו פועלים, גם חידוש מלאי הפריטים המהירים יכול להיות מאתגר כאשר יש צורך לחזות ביקוש ברמה של פריט-חנות-יום. מספר הטרנדים האפשריים הוא כמעט אינסופי ואין אפשרות להתבסס רק על ביקושי העבר והיסטוריות מכירה מצטברות. כיצד בכל זאת ניתן ליצור תחזית ביקוש מהימנה כאשר מדובר במלאי גדול ומורכב?

עיתוד מלאי ויצירת תחזית ביקוש מהימנה ע"י מערכת מתקדמת וחכמה

קיימות מספר שיטות עיתוד מלאי נפוצות, אך לא כולן מתאימות ליצירת תחזית ביקוש עבור מלאי גדול ומורכב. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש במערכת טכנולוגית מתקדמת בעלת יכולות החיזוי הבאות: חיזוי אדפטיבי – ע"י שימוש באלגוריתם חיזוי בעל יכולת למידה והתאמה עצמית. שיטות עיתוד מלאי רבות אינן מבוססות על יכולות מסוג זה.  חיזוי פרטני – יצירת תחזית מהימנה עבור כל פריט/מחסן/חנות – מפריטים מהירים ועד פריטים איטיים ובלתי-צפויים, תוך התחשבות במגוון פרמטרים, כולל אופי הפריטים, אופי השוק והתעשייה – ורבים אחרים. חיזוי הסתברותי ואגרגטיבי במקום חיזוי אבסולוטי – מלמטה למעלה, משמע מרמת שורות ההזמנה, תוך בחירה אוטומטית של הרמה בעלת שגיאת התחזית הנמוכה ביותר. חיזוי אלגוריתמי – בניית תחזית המבוססת על תדירות של כמויות, שורות הזמנה ומשתנים חיצוניים. חיזוי דינאמי – תוך התחשבות בכל הגורמים המשפיעים על שינויים בביקוש כולל עונתיות, השקות, מבצעים – ועוד. פרמטר קריטי אשר מבדל באופן ברור בין שיטות עיתוד מלאי מיושנות ושיטות עיתוד מלאי חדשניות. חיזוי חכם ואוטומטי – זיהוי ונטרול אירועים חריגים באופן אוטומטי, כגון אירוע חוסר או לחילופין גידול חד-פעמי בביקוש כך שהם לא ישפיעו על חישוב התחזית. חיזוי ויזואלי – המחשה ויזואלית רבת-עוצמה של רמות שונות של היררכיית מוצר-שוק, כולל ביחידות זמן ומידה שונות. 

יצירת תחזית ביקוש מהימנה באמצעות מערכת SO99+ מבית ToolsGroup

מערכת SO99+ מהווה פתרון לוגיסטי מקיף ומתקדם לניהול שרשרת אספקה מורכבת ויצירת תחזיות ביקוש למלאי גדול ומורכב. מאחוריה פועל מנוע רב-עוצמה המסוגל לנתח כמות משתנים גדולה ולהפיק תחזית ביקוש יציבה ומהימנה. הטמעה של מערכת SO99+ תאפשר לארגון שלכם:
  • למנוע מצב של מלאי עודף ומלאי מת
  • להקטין את הוצאות ההחזקה
  • להחזיק מלאי מינימאלי ומהודק 
  • לאזן בין ביקוש להיצע
  • לשדרג את רמת שביעות הרצון ומידת הנאמנות של הלקוחות
  • לזהות בזמן ולהגיב במהירות לטרנדים ושינויים אפשריים בדרישות השוק
  • לפנות זמן למתכננים ולשפר את התפוקה שלהם
  • לייעל את פעולות הרכש 
  • לבצע אופטימיזצייה גבוהה לכל שרשרת האספקה 
  • להשיג יתרון תחרותי גדול על-פני המתחרים העסקיים 
  • להגדיל את שולי הרווח ולמקסם את הרווחים

הטמעת מערכת SO99+ ותמיכה מלאה מחברת רסנר 

אנחנו ברסנר מייצגים את הפתרונות הלוגיסטיים המובילים והמתקדמים בעולם, ומספקים שירותי תכנון, הטמעה ותמיכה מלאה בפתרונות אלו, כולל גם SO99+ של ToolsGroup – תוכנה לניהול מלאי ושרשרת אספקה מורכבת וגדולה.  הודות לשימוש בפתרונות אלו תוכלו לבצע חישוב מדויק של התחזית ברמת פריט-מחסן, לטפל בפריטים מכל הסוגים, לעמוד ברמות שירות אופטימאליות, להחזיק מלאי מינימאלי, למקסם את תפוקת המתכננים, לייעל את כל שרשרת האספקה מ-א' ועד ת' ובאופן כללי להגדיל את רווחי החברה ולהאיץ את ההתקדמות שלה.  נלווה אתכם באופן מלא ואישי עד להטמעה מוצלחת של מערכת SO99+ והשגת היעדים העסקיים המבוקשים.  צרו איתנו קשר במספר 08-621-6601 או באמצעות הטופס הנמצא כאן בשביל לקבל מהמומחים שלנו מידע נוסף.  
מוזמנים לשתף
אמנון רסנר
אמנון רסנר

בעלים ומנכ''ל של רסנר תוכנות לוגיסטיות

תוכן עניינים
דברו איתנו עוד היום
למאמרים נוספים

תפריט נגישות