רסנר מסייעת ל- Sabon לנהל שרשרת אספקה מדויקת בכל מצב

לפני 25 שנים הוקמה בשנקין חנות קטנה בשם Sabon. כיום מדובר במותג תחתיו פרחו 250 חנויות מסביב לעולם. המותג זכה לתנופה משמעותית עם רכישתו ע"י "גרופ רושה" – תאגיד קוסמטיקה צרפתי – בשנת 2016. כמו כל חברה בתהליך צמיחה מהיר, גם בסבון נתקלו באתגרים חדשים,כאשר נוצר צורך לערוך שינוי מעמיק, מקיף ומהיר בשרשרת האספקה הארגונית , ולעבור מהסתכלות לוקאלית להסתכלות גלובאלית אמיתית.

כדי לענות על הצרכים החדשים, נבחרה רסנר עם טכנולוגיה עוצמתית שתאפשר מבט גלובלי, ניהול מדויק ואופטימיזציה. הטמעת המערכת של רסנר אפשרה חיזוי ברמה מדעית של הביקושים בסניפים וגם אצל זכיינים, ואף אפשרה לשלב בתהליכי האספקה תכנון ייצור במפעל חדש בצרפת – ניהול גלובלי באמת. 

חנות סבון

Sabon בברלין (צילום: באדיבות סבון)

הצורך: אופטימיזציה גלובלית ומעבר לתפיסת Make-to-Stock

ב-2016 נרכשה Sabon ע"י "גרופ רושה" (Roche Holding) – תאגיד קוסמטיקה צרפתי ענק, וכמעט בבת אחת שרשרת האספקה שלה הפכה מלוקאלית לגלובאלית, עם שינוי משמעותי בתפיסת האספקה Make-to-Order ל- Make-to-Stock.

"עד אותו רגע, כאשר עבדנו מול זכיינים, שימשנו בעיקר כספקים - ייצרנו לטובת הזמנה, שלחנו, וכאן נגמרה שרשרת האספקה. אבל ברגע שגם הזכיינים נרכשו, שרשרת האספקה הפכה לעמוקה יותר, כי יש צורך לבצע אופטימיזציה לרמות המלאי והזמינות ברמת המדינות עצמן. נדרשת הסתכלות גלובלית באמת"

"אי אפשר לעשות את השינויים האלה כשאתה עדיין מסתכל או עובד באקסלים", מבהיר שפר את הצורך של Sabon לעבור למערכת ניהול שרשרת אספקה חזקה,  +SO99 של רסנר.

הפצת מלאי

הבחירה ברסנר: רואים קדימה

ב"סבון" בחרו ברסנר ובמערכת +SO99 לאחר בחינה של מספר מערכות, בזכות מספר יתרונות מובנים, בהם: יעילות הפלנר, יכולת ממשק Plug& Play למערכות חיצוניות (כאשר החברה נדרשה להתחבר ל-7 מרלוגים חדשים בכל העולם) וממשק Web ידידותי. אבל מעל לכל, ליכולת החיזוי של המערכת היה חלק מרכזי בבחירה.

"מה שבעיקר אהבתי (במערכת של רסנר) זו האפשרות להתכונן בצורה הסתברותית, כלומר המערכת משתמשת בהסתברות כדי לתכנן את רמות המלאי. כך ניתן לדעת כמה צריך לשמור בכל נקודה", אומר אייל שפר.

מערכת +SO99  פועלת באופן הסתברותי ומאפשרת לארגונים לבנות תרחישים שמבוססים על "מה יקרה אם?". כך לקוחות יכולים להחליט באופן מושכל כיצד להקצות את המשאבים שלהם וכמה הם רוצים להשקיע בהיערכות  למקרי קיצון. 

אתגר אמיתי: הטמעה תחת מגיפה

רסנר נפגשו עם Sabon במטרה להבין את התהליכים העסקיים הקיימים בחברה, לבדוק את מארג הנתונים הקיימים ודרכי העבודה ולאפיין את הצרכים העתידיים של החברה ולדייק אותם. כל התהליך הזה  התרחש בתקופת מגפת הקורונה – מה שהפך את ההטמעה למאתגרת ומורכבת מהרגיל. אבל ברסנר התגברו על כל המכשולים בדרך להטמעה מוצלחת. 

"לא קל להטמיע פרויקט תכנון גלובלי כשסוגרים את השמיים וקשה לפגוש אנשים באופן פיסי. התקשורת המרוחקת הייתה כאשר אף יותר לאור חסמי שפה ותרבות – כאשר חלק גדול מפעילות החברה ממוקמת באסיה, ובעיקר ביפן -בעבודה מול גורמים בעלי הסתכלות מקצועית שונה, ולעיתים אף הפוכה" מספר אלכסיי ספוז’ניק, מנהל פרויקט בכיר ברסנר.

"בסופו של דבר הצוותים התגברו על כל המכשולים, ההטמעה התבצעה מדינה-אחר-מדינה וכל העסק קרם עור וגידים", אומר אייל שפר.  

S&OP

לאחר ההטמעה: חסכון ממשי במלאי ועלויות משלוח אווירי

כיום מערכת +SO99 של רסנר מספקת ל"סבון" הסתכלות גלובלית אחידה, עם חיבור למלאי ברמה יומית. 

"לשם הדוגמא, בתחילת הדרך אפילו לא ידענו כמה מלאי יש ביפן. כיום יש לנו את האפשרות להיות מחוברים, לייצר תהליכים, לייצר מדדים", אומר שפר. 

"המערכת מקבלת מידי יום נתונים מכל מקום בעולם ומתאימה את עצמה למה שקורה", מסביר אלכסיי את עוצמת המערכת. "אנחנו לא מדברים רק על דברים מתוכננים, כגון מבצעים או פרסום. תחשבו שמזג האוויר פתאום משפיע, או שהחברה קיבלה פידבק חיובי ממשפיען ברשת, אנחנו רוצים לתפוס את זה מה יותר מוקדם. מה שאנחנו תופסים היום משפיע מידית על התכנון שלנו כמה חודשים קדימה".

המערכת העוצמתית למעשה מחשבת באופן מתמיד האם היא צדקה או לא צדקה בתחזיות שלה בטווחי זמן שונים ומחשבת את טווח הטעות האפשרי. על בסיס זה ועל בסיס סטיות תקן מהתחזית עצמה היא בונה, מחשבת ומעדכנת את התחזית קדימה ומציגה תרחישים אפשריים שונים. 

הפצת מלאי

סיפור הצלחה

"הצלחנו להוריד את המלאים בשווקים שלנו ב- 20% ואת המשלוחים האוויריים לאסיה ב- 50%. זה מאוד משמעותי כי חברות נאבקות כיום להקטין את המשלוחים האויריים שלהן, בעיקר לאור העיכובים במשלוח הימי והעלות הגוברת של משלוח אווירי". 

"עשינו שינוי ארגוני ענק, ולמערכת היה חלק משמעותי בו – הצלחנו להכניס את כל המדינות לעבודה בתוך המערכת ולאפשר אופטימיזציה מרכזית. עוד שני הישגים שאני גאה בהם זה שהצלחנו לצרף את הזכיינים לפלטפורמה, אחרי שהראנו להם את היתרונות, והשני הוא האתר הנוסף בצרפת – בעצם מישראל אנחנו מתכננים ייצור בצרפת ושולחים לכל המדינות.

פרויקט ההטמעה של רסנר זכה באות הוקרה מטעם  איגוד שרשרת האספקה הישראלי

הצלחה במספרים

בזכות מערכת ניהול שרשרת האספקה של חברת רסנר, Sabon הצליחה:

אייקון

להקטין בכ-50% את היקף המשלוחים
האוויריים לאסיה - סוגיה משמעותית
עקב העלייה החדה בעלות משלוחים מסוג זה

אייקון

לשפר את אחוז הזמינות בשווקים המרכזיים
שלה בכ-10% מ-88% ל-98%

אייקון

להוריד את המלאי בשווקים בכ-20%

אייקון

קיצור Lead Time מ-7 ל- 4 חודשים

יתרונות SO99+ עבור Sabon : 

תפריט נגישות