סיפור לקוח / חברת Eyewear גלובלית
חברת Eyewear הינה חברה גלובלית עם הכנסות שנתיות של מעל 7 מיליארד דולר ארה"ב, מובילה בעולם בעולמות העיצוב, ייצור, שיווק והפצה של מסגרות משקפיים. החברה מפיצה את מוצריה ב-120 מדינות ברחבי העולם, ומעסיקה ישירות או בעקיפין יותר מ-24,500 עובדים.
כשהמותגים, הדגמים וערוצי ההפצה של החברה התרחבו, עמדה בפני החברה המשימה לנהל מלאי בצורה אינטליגנטית, כך שתישמר רמת שירות גבוהה מבלי לייצר מלאי מיותר.
בנוסף לניהול תופעות כמו עונתיות גבוהה ומאפייני השקה, היה צורך למקם מק"טים בצורה שונה בהתאם להתנהגות השוק שלהם.
החברה הצליחה להפחית את רמות המלאי ב-10% תוך שמירה על אותה רמת שירות גבוהה ולצמצם את ההתערבות הידנית בתהליך התכנון ב-50%, תוך עלייה הדרגתית ברמות השירות.
לאחר תהליך בחירת תוכנה, החברה בחרה ב Service Optimizer 99+ מבית ToolsGroup כפתרון אופטימיזציה של מלאי מונע שירות כדי:
- למקם מלאי כך שיענה במהירות על צרכי הלקוחות.
- לאפשר לייצור להתאים את עצמו במהירות לשינויים בשוק.
- להפחית מלאי ועלויות לוגיסטיות גלובליות.
- לשפר את דיוק התחזיות.
SO99+ ניהלה את כל המוצרים המוגמרים, ברשת הפצה המורכבת מ-5 אתרים, מחסן מרכזי אחד ו-26 מרכזי הפצה, תוך כדי שמירה על רמות שירות לקוחות מצוינות, מינימום מלאי וזמני יציאה לשוק קצרים עבור כל מוצריה. מאפייני שרשרת האספקה של החברה היו:
- מספר רב מאוד של עיצובים - מעל 2,500 פריטים, סה"כ מק"טים מעל 30,000 שווה ערך ל-600,000 מק"ט/מיקום.
- התנהגות מגוונת מאוד, כלומר חלק מהמוצרים עם עונתיות נמוכה ומחזורי חיים ארוכים יחסית, ואחרים (כגון משקפי שמש) המתנהגים כמו פריטי אופנה, עם עונתיות גבוהה ומחזורי חיים קצרים מאוד (במקרים מסוימים פחות משנה אחת).
- טיפול אחיד בכל המוצרים ללא ניסיון לבצע אופטימיזציה של תמהיל המוצרים.
- היעדר מדיניות שירות לקוחות.
- התערבות משתמש רבה מדי בתהליך התכנון.
הפתרון המלא של SO99+ יושם תוך 6 חודשים והשיג את היתרונות הבאים:
- במהלך ששת החודשים הראשונים, רמות המלאי הופחתו ב-10% תוך שמירה על אותה רמת שירות גבוהה.
- בחודשים הבאים, הצליחה החברה להפחית את ההתערבות הידנית בתהליך התכנון ב-50%, ולאחר מכן להעלות בהדרגה את רמות השירות.
בעקבות הצלחת יישום SO99+ במוצרי המוגמרים, החברה הרחיבה את השימוש בפתרון SO99+ לניהול המלאי של חלקי החילוף שלה (רכיבי מסגרת ועדשות).
תוך פחות מ-3 חודשים מתחילת הפרויקט, רמת השירות הגיעה ל-98.5%, עם הפחתה של 80% במלאי בהמתנה, וללא עלייה במקביל ברמות המלאי.